Konkurransen dreide seg om å få sørge for strøm, skinner og kommunikasjon mellom Arna og Fløen ved Bergen stasjon.

Bane NOR har nå tildelt kontrakten på 500 millioner kroner etter sluttkonkurranse med nordiske NCR Rail og Baneservice.

Norskeide Rail Infrastructure er i partnerskap med Azvi og skal utføre mye av jobben med sitt personell.

Ifølge Bane Nors prosjektsjef hadde Azvi det dyreste tilbudet på 508 millioner kroner i sluttrunden.

NCR og Baneservice lå på henholdsvis 488 og 480 millioner kroner.

Prosjektsjef Katrine Sælensminde Erstad sier pris veide for 50 prosent i konkurransen. Oppdragsforståelse og gjennomføringsevne talte for 30 prosent, mens kompetanse hos nøkkelpersonell og evne til å tilby fastspor sto for ti prosent hver.

Skinner gjennom Ulrikstunnelen skal legges fast på betong i stedet for i pukk for å redusere levetidskostnadene.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Julebord-ekspertenes beste tips: De ansatte kan stort sett gjør hva de vil, men særlig to ting er de dummeste sjefene kan gjøre
02:24
Publisert: