Når bedriftsledere og -eiere forteller om sine bedrifter, er det ikke om hvor mye penger de tjener, men om produktene, hvilke behov de løser og hvilke planer de har med bedriften. Rundt om i Norge er det svært mange entusiastiske bedriftsledere og -eiere, som tar risiko, er opptatt av produktene de lager og av arbeidsplassene de skaper i sitt lokalmiljø.
Da jeg var sjeføkonom i Nordea, syntes jeg det var langt mer spennende å treffe bedriftsledere og -eiere rundt om i landet enn å tippe på inflasjonstall.
Publisert:
Oppdatert:
En spekepølseprodusent på Stranda var blitt en del av Nora-konsernet, som på slutten av 1970-tallet ble spurt om de ikke også kunne produsere pizza. Jo da, klart vi kan det, svarte lederen på Stranda. Da han kom hjem, måtte han imidlertid spørre kona om hva pizza var. Dette skal ha vært starten på Grandiosa-eventyret.
(Foto: Tore Meek/NTB Scanpix)
Mer...
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig brukeropplevelse på DN.no. Disse brukes til analyseformål, produktforbedringer samt tilpasning av annonser og innhold. Les mer om informasjonskapsler og hvordan vi behandler personopplysninger på våre personvernsider.