Steinar Evensen (33) skulle ta inn en ny pall med high-end-støvsugere for salg på avdelingen han leder på Elkjøp Mega­store Ullevål i Oslo. Da han var i tvil om han skulle velge Miele eller Bosch, la han ut en meningsmåling på Facebook at work og ba selgerne på avdelingen stemme.

Utfallet var enkelt å tolke: Alle fem stemte for Miele-modellen.

– Da er det ikke noe å lure på. De ville selge Miele, og da har det ikke noe for seg at jeg overstyrer og tar inn en Bosch, sier Evensen.

Han er storfornøyd med å ha fått Facebook at work som nytt arbeidsverktøy.

Kobler seg på

I vinter ble storbanken DNB Banker inn på Facebook dn+ til å ta i bruk Facebooks eget system for intern bedriftskommunikasjon.

Snart sto flere titall tusen bedrifter over hele verden i kø for å få lov til å dele informasjon i grupper og på chatter, nesten akkurat som de bruker Facebook på fritiden.

De siste ukene har en rekke av Norges mest kjente virksomheter koblet seg på. Tilsammen har Telenor, Elkjøp, Evry, XXL og Rema 1000 nærmere 100.000 medarbeidere.

(saken fortsetter)

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.