


Er du glad i tall? Liker du å strukturere og tolke data, slik at de gir mening og kan lede til handling? Dagens Næringsliv har en tydelig strategi om å vinne morgendagens kunder med gode digitale brukeropplevelser. En viktig del av denne strategien er økt bruk av data og analyse i alt vi gjør. For å styrke oss på dette området søker vi nå en teknisk, analytisk medarbeider som vil inngå i vårt analyseteam.
Du vil bli en del av avdelingen for utvikling, strategi og analyse, som er et spennende og sammensatt miljø med utviklere, designere, forretningsutviklere, analytikere og journalister. Avdelingen har en sentral rolle i DN, samtidig som vi jobber tett med tilsvarende miljøer i konsernet NHST Media Group.
* Analysere brukeratferd, identifisere forbedringsområder og foreslå tiltak - fortrinnsvis ved bruk av Adobe Analytics
* Videreutvikle webanalyse, systemer og metoder for datainnsamling i takt med den teknologiske utviklingen
* Være en sentral ressursperson innen data management, og forvalte dataplattformer (DMP)
* Utforming og valg av målgrupper for segmentert kommunikasjon
* Bidra til å sette gode digitale måltall
* Rapportering av bruk på alle digitale flater og innhold distribuert på andre plattformer (web, mobil, app, sosiale medier etc.)
* Delta i viktige prosjekter i vår digitale transformasjon
* Har relevant høyere utdanning
* Har analytisk teft, forretningsforståelse og nysgjerrighet
* Har god kompetanse på Adobe Analytics, Google Analytics, Linkpulse eller andre store aktører innen webanalyse
* Innsikt i hvordan nettsteder er bygget opp, samt kunnskap om ulike skriptspråk, databaser og API-er for effektiv sammenstilling og presentasjon av data fra ulike kilder (herunder tagging, htlm, javascript, SDK, SQL etc.)
* Gjerne erfaring med digital markedsføring, programmatisk annonsering eller DMP/segmenteringsverktøy, men ikke et absolutt krav
* God språklig fremføring på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
Sted: Oslo
Publisert: 25.03.2019
Søknadsfrist: 22.04.2019
Stilling: Webanalytiker
Jobbtype: Fast ansatt
Kontakt:
Frank Jansen
Direktør analyse og innsikt
frank.jansen@dn.no
90654760
Webanalytiker
Dagens Næringsliv søker
SØK PÅ STILLINGEN HER
NHST Media Group er et internasjonalt mediekonsern som eier blant annet Dagens Næringsliv, Morgenbladet og en rekke internasjonale bransjepublikasjoner. Dagens Næringsliv er Norges ledende næringslivsavis og ble i 2018 kåret til «Årets avis» på nett og papir, samt vinner av SKUP-prisen. I tillegg til medievirksomhetene eier NHST også MyNewsdesk og Mention som utvikler og leverer SAAS-tjenester globalt.
Derfor skal du velge oss:
Du blir en del av et av de viktigste satsningsområdene i konsernet
Mulighet for kompetanseutvikling og tilgang til spennende data
Konkurransedyktig lønn
Sentral beligenhet, med moderne lokaler midt i Oslo sentrum
Internasjonalt miljø
Ledige stillinger.
Systemarkitekt
Les mer om stillingen her

Data
Engineer
Les mer om stillingen her


Chief Data Scientist
Trykk her for å lese mer
BI Developer
Les mer om stillingen her
Chief Data Scientist
Les mer om stillingen her


Chief Data Scientist
Trykk her for å lese mer
Web-analytiker
Les mer om stillingen her

Virksomhets-arkitekt
Les mer om stillingen her