'); } else { document.write(''); } })();
Roboter. Kunstig intelligens (AI). Virtuell virkelighet (VR). Utvidet virkelighet (AR).
Hvor skal digitaliseringen ende? Skal absolutt alt digitaliseres?
Nei, vi skal ikke digitalisere bare for å digitalisere. Vi skal gjøre det når det bidrar til noe positivt, mener partner og leder for digital transformasjon i KPMG, Tom Einar Nyberg.
Han bruker Karins Smultringhjørne som et tenkt eksempel. Karin er forhåpentligvis aller best på å lage smultringer og vil helst bruke tiden sin på det.
Skal bedriften vokse og utvide, er hjemlevering en mulig vei å gå. Det innebærer telefonbestillinger og utkjøring av varer.
Men Karin har hverken lyst til å snakke i telefonen eller kjøre budbil. Hun vil lage smultringer. Så hva kan da være løsningen?
– Digitalisering. Karin kan bruke teknologi til å ta bestillinger og organisere utkjøring, slik at hun selv kan gjøre det hun er best på, forklarer Nyberg i KPMG.
Hvordan vet man hvilken del av bedriften man skal digitalisere? Og ikke minst; hvordan gjør man det? Hvilken ende begynner man i?
KPMG-partner Tom Einar Nyberg har loset virksomheter trygt gjennom denne prosessen mange ganger, og deler sin kunnskap her.
ALLE 3D-ILLUSTRASJONER: EINAR TAKLA / DNX
RETT FREM
EN PODKAST FRA KPMG
SE EPISODE:
LYTT TIL EPISODE: