Det er lett å føle seg utdatert. At kollegene løper fra deg, og at kravene til ny kompetanse skifter raskere enn du evner å holde følge med.

Ny programvare. Ny teori. Nye oppgaver. Nye krav til ting du må kunne på jobben.

Det kan skape usikkerhet og frykt for ikke å være god nok.

Det er ikke bare en følelse, men en sannhet, at verden blir mer og mer kompleks og at endringer skjer i stadig høyere tempo.

Det gjelder også for ledere, som får ansvar for flere ansatte med helt annen bakgrunn og kompetanse enn dem selv.

Som leder trenger man ikke å kunne alt det de ansatte kan, ifølge psykolog og head of People and Culture i KPMG Norge, Frøydis Høgsæt.

Hør hva hun mener er det aller viktigste for å holde følge og gjøre en god jobb på tross av at verden og arbeidslivet endres i en rasende fart.

Episode 2

Kompetanse

RETT FREM
EN PODKAST FRA KPMG

SE EPISODE:

LYTT TIL EPISODE:

Likte du denne saken?