Digital og mobil

Eirik Elholm, fagleder med ansvar for innkjøp i SR-Bank

En visjon om mer til flere og lik informasjon til alle, gjorde at SR-Bank sørget for at alle 1500 ansatte fikk digital tilgang til DN.

TEKST & FOTO: Anita Arntzen

DENNE ARTIKKLEN ER EN DEL AV EN KAMPANJE FOR DN BEDRIFT. JOURNALISTENE I DN ER IKKE INVOLVERT I PRODUKSJONEN.

Der de tidligere hadde papiraviser tilgjengelig for alle ansatte liggende på kontorene, har nå alle bankens 1500 ansatte fått tilgang til DN digitalt. Hvor som helst, når som helst.

– Gjennom jobbdagen deler vi artikler og linker mellom oss, da er det viktig at alle har lik tilgang for å sikre at alle får lik informasjon. Det sier Eirik Elholm, fagleder med ansvar for innkjøp i SR-Bank.

– Fordelen med de digitale avisene er at man blir holdt løpende orientert om hva som skjer. Jeg må innrømme at det første jeg gjør når jeg våkner på morgenen er å strekke meg etter telefonen på nattbordet.

Eirik Elholm er selverklært nyhetsjunkie og kan ikke fort nok få oversikt over hva som har skjedd i løpet av natten. Han ler og forteller at han raskt skaffer seg et overblikk over nyhetsbildet, for så å legge en plan for hva han skal følge opp utover dagen.

Dress shirt, Sky, Cloud, Black, Comfort, Sleeve, Shade, Travel

ALLTID OPPDATERT

Eirik Elholm ser for seg at den frie digitale tilgangen skal kunne heve kompetansen hos SR-Bank.

– Få faglig oppdatering, tilegne seg ny kunnskap innen nye felt eller ha muligheten til å høre en podkast mens du tar en pause fra hjemmekontoret og rusler en tur.

Selv har han ikke hørt en eneste podkast ennå, men det han har fått med seg gjennom flere år er sendingen til vinanmelder Merete Bø på DNTV. – Ja, de har jeg fulgt med på. Jeg har fremdeles ikke sett de nye med Thomas Gjertsen og Merete Bø, men de ligger på listen min.


Han gestikulerer ivrig med armene. – Jeg er rask til å skrive ned anbefalingene til Merete Bø. Utfordringen er at det er mange andre som følger sendingene , så når jeg skal bestille viner er det allerede utsolgt.

Han ler hjertelig. Tomhendt har han i alle fall har en god beskrivelse på hvordan vinene ville føles i munnen.

MENTALT PÅFYLL

– Gjennom jobbdagen deler vi en del artikler og linker mellom oss, og da er det viktig at alle har lik tilgang for å sikre at alle får lik informasjon.

BANK OG FINANS

– Den aller første kontakten jeg hadde med Dagens Næringsliv var nok som avisbud på tidlig 90-tallet. Det var med ærefrykt jeg bar den rosa avisen med meg rundt i gatene i Bergen. Senere har DN vokst litt på meg og det spesielt etter at jeg begynte å jobbe i bank og finans.

Eirik Elholm ser ut av vinduene i 7.etasje på det nye hovedkvarteret til SR-Bank. De rakk akkurat et par måneder i Finansparken i Stavanger før det ble hjemmekontor på hele gjengen.

– For meg er DN den modne avisen med troverdig innhold. Jeg synes de treffer vår bransje godt og har gode journalister som leverer et balansert innhold som speiler bransjen på en god måte.

Fyll inn skjemaet, og vi kontakter deg for en innledende samtale.

Vil du vite mer om bedriftsabonnement fra Dagens Næringsliv? Vi hjelper deg med å finne riktig løsning tilpasset dine behov.

Lær mer om DN bedriftsabonnement