ALESSANDRO & JANNICKE

Stylistparet har større innflytelse på hvordan stuen din ser ut enn du aner. Sin egen bolig fikk Alessandro D'Orazio og Jannicke Kråkvik presentert i New York Times helgemagasin.

Alessandro D'Orazio og Jannicke Kråkvik Norges ledende interiør- og designstudio, med jobber for Jotun og Norwegian Craft- utstillingen i Milano.

– Hva har vært den største endringen innenfor det dere driver med? – For ti år siden var magasinene hele verden. Fotografer, journalister og vi stylister inspirerte og fylte bladene med innhold. I dag er det nettet med blogger og instagrammere som er blitt de nye inspirasjonskildene. Veldig mange kan litt om alt. Det er mange om benet. Stylister har likevel fått en viktigere rolle og er med på å endre profiler og uttrykk til de ulike merkevarene, og det er interessant.

– Hva tenker dere om at «god smak» er blitt demokratisert? – Det kan jo være litt irriterende. Før innredet man mer etter hvordan man levde og hadde behov for. Nå er det en del mennesker som er mest opptatt av bare å ha de rette tingene.

– Hvilken trend er dere lei av? – Ordet trend blir misbrukt av alle, oss også. Det er et ord som ofte blir brukt i ren markedsføring. Vi er enige med Li Edelkoort som sier at trender er dødt. Det handler om det som skjer rundt oss. Vi påvirkes av miljø og endringer i samfunnet generelt, av reiser og av andre mennesker og kan i større grad velge hvilke tendenser vi selv ønsker å følge.

Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her .