- En streik i avisene er positivt for oss, sier Hugo Bråten, sjef for StepStone i Norge i en kommentar.

StepStones karriereportal tilbyr for øyeblikket i overkant av 900 ledige stillinger. Det har vært en jevn økning i antall kunder og trafikk utover hele våren 2004, men selskapet har opplevd et lite hopp de første dagene av avisstreiken.

- Det er litt tidlig å spå om vi kommer til å få samme langvarige økning som vi fikk forrige gang det var streik, men det er tydelig at kundene raskt vurderer alternativer denne gangen også, sier Bråten.

Mer annonser
Forrige gang det var avisstreik fikk StepStone en rekke nye kunder. Resultatet var en nedgang i avisenes inntekter på stillingsannonser, mens internettportalene økte omsetningen, ifølge pressemeldingen.

- Vi kommer til å få nye kunder under denne streiken også, og flere annonsører får se at resultatforskjellen mellom avis og internett ikke er så stor når det gjelder rekruttering. Det er ikke lenger slik at du må ha en annonse i Aftenposten for å få søkere til ledige jobber, sier han(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.