- Det er deilig nå som strevet gir avkastning. Vi har fått mye igjen for å jobbe hardt døgnet rundt etter skoletid, sier Thale Høi-Petersen (24) på telefon fra flyplassen.

Hun er på vei til New York der hun sammen med medstudentene Ingrid Lea (22) og Torny Hesle (23) skal motta gull i den prestisjetunge reklamekonkurransen Clio Awards.

Skulle bare "lage noe til mappa"
Jentene går nå sisteåret på AD-linjen på Westerdals School of communication. For å ha mer å vise til under den forestående jobbsøkingsprosessen utarbeidet de etter skoletid en kampanje for å hindre sniking på trikken.

Resultatet sendte de inn til en rekke konkurranser, og til sin store overraskelse ble de nominert til prestisjefylte Clio Awards . Vinnerne i den amerikanske konkurransen kåres imorgen, men allerede i dag er det offisielt. Jentenes bidrag får gull i klassen "Student Integrated Campaign".

Håper på karriereboost
- Som nyutdannede studenter håper vi dette åpner noen dører. Kanskje det dukker opp noen tilbud der nede nå? Vi vil gjerne fortsette å jobbe som et team, og drømmen er å jobbe i et nytenkende og litt moderne byrå som tør å satse på litt annerledes løsninger, enten her hjemme eller i utlandet, sier Thale Høi-Petersen.

Årets vinnere i Clio Awards, inkludert studentprosjektet, kan du se her.

Flere saker fra DN Talent:

Jenter rekrutterer jenter

"Skal jeg hilse på sensor?"

Vil ikke ha hamburger på CV'en (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.