Evry er systemleverandør for en rekke nettbanker i Norge, deriblant landets største bank DNB.

Senest i mars opplevde kunder over hele landet at nettbanker ikke var tilgjengelige. Det samme skjedde ved to tilfeller i november 2012, da ble 2,4 millioner nettbank- og minibankkunder berørt. Nå bekrefter DNB at det ikke er noen selvfølge at avtalen med Evry blir fornyet.

- Vi er ikke fornøyde med den kvaliteten på tjenestene vi har levert til kundene i det siste. Avtalen vi har med Evry løper ett år til og vil bli vurdert mot slutten av året, sier Thomas Midteide, konserndirektør for kommunikasjon i DNB til TV 2.

- Kundene er nok like fortvilte som vi er når ting ikke virker. Vi er avhengige av å ha god oppetid slik at kundene får gjort det de skal, sier Midteide i DNB.

Evry er Norges største og Nordens nest største IT-tjenesteselskap med rundt 10.000 ansatte. De forsikrer at de tar driftssituasjonen meget alvorlig.

- Vi har fullt fokus på dette, både i toppledelsen og på operativt nivå. Vi jobber med dette daglig i Evry, og i samarbeid med DNB. Vi ser jo også at på en del områder er det forbedringer, men det er fortsatt fullt fokus på å få dette helt ferdig, sier Geir Remman, kommunikasjonsdirektør i Evry.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.