Facebook er blitt enig med Europakommisjonen om å gjøre brukervilkårene sine tydeligere. Det er en absolutt forbedring, mener Forbrukerrådet, men er likevel lite imponert.

– Løser ikke utfordringene

– Det er underlig at Europakommisjonen er så begeistret for løfter om tydeligere brukervilkår, så lenge selskapet vil drive butikk som tidligere. Dette løser ikke utfordringene knyttet til utnytting av personopplysninger, selskapets dominerende stilling og utfordringene med europeisk personlovgivning, skriver fagdirektør Gro Mette Moen i en epost til NTB.

Hun mener selskapet må ta forbruker- og personvern alvorlig om de skal gjøre seg fortjent til brukernes tillit.

– Da kan de ikke nøye seg med kosmetiske endringer.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.