Mobilreklameselskapet AdMarvel og multimediaselskapet PointRoll går sammen for å utvikle en egen annonseløsning for Apples kommende iPad tavle, skriver Businesswire.

iPad Advertising Platform skal imidlertid ikke bare levere annonseløsninger for iPad, men lage et rammeverk for kryssplattform annonsering. Tanken er å kombinere distribusjonskraft med tekniske løsninger for å gjøre selve annonsene mer tiltalende og skalerbare. For utviklere og annonsører skal det være enkelt og kjapt å lage annonser som kan spres på ulike typer mobile mottakere.

- iPhone gjorde et kvantesprang innen mobil annonsering. iPad tar markedet til neste nivå, sier AdMarvel-sjef Mahi de Silva til Businesswire.

AdMarvel er et heleid datterselskap av Opera Software.

Egen kanal
Apples iPad er en strategisk interessant plattform. Den legger seg mellom mobiltelefoner og pc-er i størrelse og mobilitet og spås av mange å kunne endre hvordan vi bruker internett og underholdning på farten.

iPad bruker imidlertid et operativsystem for mobiltelefoner, en variant av iPhone OS. Dette betyr at annonseplattformer beregnet for pc-er ikke fungerer på iPad. Det er dette rommet iPad Advertising Platform skal fylle.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.