En iPhone-eier bruker mer en syv ganger så mange penger på mobilt innhold som andre mobilbrukere, viser nye tall.

Det viser en statistikk som Norsk Telecom og TNS Gallup legger fram neste uke. TNS Gallup har spurt 1.690 iphonebrukere hvordan de bruker telefonen sin og sammenlignet med en kontrollgruppe på omkring 1.000 andre mobilbrukere.

– Disse brukerne er ikke som andre brukere. De er mer fornøyde, mer lojale, bruker telefonen mer og bruker mer penger, sier Tore Aarønæs, daglig leder i analyseselskapet Norsk Telecom til VG.

Tall fra NetCom forteller det samme som Aarønæs’ rapport:

Mens en vanlig kunde laster ned 4–5 megabyte i måneden, ligger iphonekunden på rundt 100. Trafikktallene for VG Mobil viser det samme – iPhone har en markedsandel på mellom 6 og 10 prosent, litt avhengig av hvem du spør, men står for mer enn 55 prosent av trafikken på VG Mobil, ifølge administrerende direktør Jo Christian Oterhals i VG Multimedia. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.