Fredag morgen legger Kahoot frem en oppdatering til markedet, som viser fortsatt sterk vekst i tredje kvartal.

Selskapets salgsinntekter økte med 240 prosent mot samme periode i fjor, mer enn en tredobling. I 2020 venter selskapet nå å fakturere for litt over 40 millioner dollar – 375 millioner kroner.

Veksten i salgsinntekter er likevel noe lavere enn i andre kvartal, da selskapet rapporterte en vekst på hele 317 prosent år mot år.

«Post Covid-virkeligheten»

Også brukerveksten fortsetter, med en 45 prosent økning i registrerte kontoer målt mot tredje kvartal i fjor, og hvorav 360 tusen er betalende abonnenter. Denne kategorien har vokst 160 prosent mot i fjor, og selskapet venter å nå 400.000 betalende kunder i år.

Ved utgangen av tredje kvartal var de månedlige abonnementsinntektene på 2,7 millioner dollar, tilsvarende 25 millioner kroner i måneden eller 375 millioner i året.

– Vi fortsatte å legge til et rekordantall brukere og betalende abonnenter, etterhvert som våre brukere vente seg til «den nye normalen» i post Covid-virkeligheten, skriver Kahoot-sjef Eilert Hanoa i oppdateringen.

Tapte penger i andre kvartal

Fredagens oppdatering inneholder ikke informasjon om resultatene for tredje kvartal. De kommer først i kvartalsrapporten som legges frem senere i år.

I andre kvartal i år tapte Kahoot penger. Da var resultatet før skatt på minus 3.1 millioner dollar, eller minus 27.4 millioner kroner.

Tidligere i år kjøpte Kahoot danske Actimo for inntil 300 millioner kroner, noe selskapet venter at vil slå ut positivt for resultatene i fjerde kvartal.

Neste år ønsker selskapet å noteres på hovedlisten på Oslo Børs. I dag er de notert på minilisten Merkur Market.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.