Ifølge Klassekampen kan flere av de norske mediekonsernene rapportere om at noen av de negative trendene som har plaget dem de siste årene, har snudd. Dette kommer blant annet frem i opplagstallene, som legges frem onsdag.
– Det er én pil som peker kraftig oppover for oss om dagen, og det er oppslutningen om våre produkter og betalingsvilligheten for lokalt innhold. Tallene som legges frem onsdag vil vise at 48 av våre aviser har opplagsvekst, sier konsernsjef Are Stokstad i Amedia.
Også aviskonsernet Polaris Media melder om vekst i abonnementsinntektene, mens annonseinntektene har betydelig nedgang, også digitalt. Det samme gjelder Schibsted.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.