Selskapet hadde en omsetningsvekst på 28 prosent i tredje kvartal til 1,73 milliarder euro, opp fra 1,35 milliarder på samme tid i fjor.

Analytikerne hadde regnet med en omsetningsvekst til 1,72 milliarder euro.

Strømmetjenesten hadde 248 millioner månedlige brukere i tredje kvartal, som er en økning på nær 30 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Veksten var størst i Latin-Amerika og i Sørøst-Asia. Tallet på premiumkunder økte med 31 prosent til 113 millioner.

Økningen i tallet på abonnenter var også høyere enn selskapets egne forventninger. Abonnementstallene har fått drahjelp av tjenestens familie- og studentabonnementer.

Resultatet for tredje kvartal endte på 241 millioner euro.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.