Arne Norheim, administrerende direktør IBM Norge

Ubersjokket er gått over

Smarte gründere og ny teknologi er ikke lenger direktørenes største frykt. Med nye ledermodeller og fornyet selvtillit utfordrer gigantene selv sine gamle forretningsmodeller for å bygge nye. I fokus står du.

Publisert: Oppdatert:

De store selskapene angriper systematisk egne markeder gjennom kontinuerlig og gjennomgripende innovasjon  og bygger nye forretningsmodeller på grunnmuren av de gamle. Eller som styreleder Kazuo Hirai i Sony sier: «Forandring er ikke lenger noe vi takler, men noe vi sørger for skjer».
De store selskapene angriper systematisk egne markeder gjennom kontinuerlig og gjennomgripende innovasjon og bygger nye forretningsmodeller på grunnmuren av de gamle. Eller som styreleder Kazuo Hirai i Sony sier: «Forandring er ikke lenger noe vi takler, men noe vi sørger for skjer». (Foto: Eugene Hoshiko/AP/NTB Scanpix)