Den Facebook-eide billeddelingstjenesten Instagram har rundet 700 millioner daglige brukere. Det tilsvarer en dobling på to år, ifølge Adweek

 Over 200 millioner av disse bruker også tjenesten Instagram «Stories», der man kan dele små historier som er satt sammen av en serie bilder eller videoer som forsvinner av seg selv etter 24 timer. 

Konkurrenten Snapchat, som var først ut med å la brukerne sende korte snutter som forsvinner etter et gitt antall minutter, har til sammenligning 158 millioner daglige brukere.

Etter at Instagram lanserte sin egen «Stories»-funksjon i august i fjor, bremset Snapchats brukervekst kraftig opp, og i januar ble det også mulig å kjøpe reklameplass i denne delen av Instagram-tjenesten. (DN)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.