Telenor melder i dag at de avvikler merkevaren djuice og overfører alle kundene til Telenor Mobil.

– djuice og Telenor har allerede felles IT-plattform, salgsorganisasjon og kundeservice. djuice er med andre ord tett knyttet til Telenor, og vi ser også at kundene i stor grad oppfatter det slik. Når vi nå slår sammen merkevarene, gjør vi det bedre for kundene – og enklere for oss selv. Og vi blir en mer fokusert Telenor-organisasjon, sier Bjørn Ivar Moen, leder av Mobil i Telenor i en pressemelding.

Trenger ikke gjøre noe

djuice-kundene beholder inntil videre sine priser og abonnementsvilkår, men får i tillegg tilgang til lagringstjenesten Min Sky. Ifølge pressemeldingen skjer overgangen uten at kundene selv trenger å foreta seg noe, de kan beholde sine eksisterende sim-kort.

– djuice har lenge vært Telenors satsing mot unge voksne mobilbrukere i Norge. Nå ser vi at Telenor-merkevaren er godt posisjonert for å håndtere denne aldersgruppen selv, sier Moen.

Selskapet sier de vil holde en pressekonferanse 7. mars for å informere om hvordan de vil friste denne brukergruppen fremover.

Færre varemerker

Etter sammenslåingen av djuice og Telenor Mobil vil Telenor stå igjen med tre merkevaren for mobilabonnement i Norge.

Det er Telenor Mobil selv, Talkmore som henvender seg til lavprismarkedet for privatkunder og Dipper som retter seg mot små og mellomstore bedrifter.

(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Huawei P10 førsteinntrykk
Vi deler våre førsteinntrykk av Huaweis nye toppmodell.
02:20 Min
Publisert: