Den nye logoen er blå og litt skinnende, og kan gi assosiasjoner til en propell. Men Telenor vil ikke at den skal kalles propell. Konsernsjef Jon Fredrik Baksaas avviser dessuten at omleggingen innebærer at konsernet skal bli «helt propell», skriver Aftenposten.

Samlende profil
– Nei da, vi skal ikke bli helt propell. Nå har Telenor arbeidet i et konkurranseutsatt marked siden 1990-tallet. Mye har skjedd med Telenors marked i den perioden. Vi er blitt sterkt internasjonale i løpet av de siste ti årene. Derfor føler vi det er riktig å få en samlende profil. Over tid ønsker vi at vi skal bli gjenkjent av våre konkurrenter og leverandører, sier Baksaas.

Dyrt
Prisen på omleggingen vil Telenor helst ikke snakke om.

– Vi har ikke noen samlet oversikt over hva dette vil koste. Men det dreier seg om flere titall millioner kroner, det må vi bare erkjenne, sier Baksaas.

«Same shit, new wrapping»
Førsteamanuensis Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI står bak en omdømmeundersøkelse som plasserte Telenor på 14. av 20 mulige plasser. Hun er klar i sin mening om den nye logoen.

– «Same shit, new wrapping». Det er sånn folket vil konkludere. Industrien vil heller ikke la seg lure av keiserens nye klær, sier Brønn.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.