- BankID har fungert siden klokken 14.05 etter at vi fikk gjennomført en midlertidig feilretting. Vi følger fortsatt situasjonen tett og kan ikke utelukke nye problemer, sier pressekontakt Magnus Line i Telenor Norge til NTB.

Mandag morgen fikk ingen Telenor-kunder som har aktivert BanklD på mobilen, logget seg inn på nettbanken.

Problemene oppsto i 9-tiden. Først ble det opplyst at det kun var DNBs nettbankkunder som hadde problemer, men senere ble det klart at problemene også gjaldt andres nettbanker og andre tjenester som krever BankID, som for eksempel Altinn og Lånekassen.

Problemene varte til klokken 11.50, da det så ut som alt fungerte som det skulle. Så kom problemene tilbake fra klokken 12.35, før de altså ble rettet mandag ettermiddag. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.