23.06.2023 «Du blir utkonkurrert,» sa investorene som avviste Markus Villig. Nå har tre millioner sjåfører gjort 29-åringen til milliardær Det tok Bolt-gründeren ti år bygge milliardformuen, og under tre å snu Norges taximarked på hodet. Veien hit gikk via en serbisk drosje-boss med revolver, og motstand mot det nye, kontroversielle arbeidslivet han står i spissen for.
31.03.2022 Voi, Tier og Bolt vant sparkesykkel-anbud i Oslo Det lukrative Oslo-markedet er delt ut til tre vinnere. For ni andre selskaper er det rett ut.
17.10.2021 Regjeringen forkaster frislippet i taxinæringen: – Vi fryktet et gufs fra fortiden For bare fire måneder siden gikk plattformselskapet Yango tungt inn i taximarkedet etter dereguleringen. Nå stopper den nye regjeringen frislippet.
05.10.2021 Billigere taxier etter Uber og løyvefrislipp: – Det er tøft med 10–12 timers arbeidsdager, seks-syv dager i uken Nå kan sjåførene få timebetalt.
12.01.2021 Utskjelt og kjempelønnsomt: Elsparkesykkel-gigant har 70 prosent margin Markedet for elsparkesykler i Oslo kan måle seg med millionbyen Paris. For svenske Voi er hovedstaden blitt en pengemaskin med 70 prosents margin, ifølge selskapspresentasjon.
07.08.2020 Elsparkesykkelaktørene i Oslo går sammen om strakstiltak Alle utleieselskapene for elsparkesykler i Oslo går sammen om å innføre en rekk strakstiltak for å bedre situasjonen i hovedstaden allerede denne sesongen.
29.06.2020 Bolt dumper prisen på elsparkesykler – det liker konkurrenten Voi dårlig – Hele deres strategi nå handler om å få «downloads», sier Voi-sjef Christina Moe Gjerde om den nye elsparkesykkel-operatøren Bolt.
23.06.2023 «Du blir utkonkurrert,» sa investorene som avviste Markus Villig. Nå har tre millioner sjåfører gjort 29-åringen til milliardær Reportasje
17.10.2021 Regjeringen forkaster frislippet i taxinæringen: – Vi fryktet et gufs fra fortiden Digitalisering
05.10.2021 Billigere taxier etter Uber og løyvefrislipp: – Det er tøft med 10–12 timers arbeidsdager, seks-syv dager i uken Digitalisering