Undersøkelsen som Norstat har gjort for Amnesto People, viser at bedriftslederne setter størst lit til sitt selskaps omdømme. Tre av fire mener nemlig at bedriften i seg selv er attraktiv nok til å tiltrekke seg de riktige jobbkandidatene.

Samtidig bruker stadig flere arbeidssøkere sosiale medier i jobbsøkerfasen

Fortsatt er det de tradisjonelle markedsføringskanalene, som annonser i riks- og regionsaviser, som brukes mest av bedriftslederne. Bare 10 prosent markedsfører seg ved å delta på arrangementer på utdanningsinstitusjonene.

Også norske studenter setter bedrifters omdømme høyt når de skal søke jobb. Ifølge Universums kandidatundersøkelse fra 2010 mener 44 prosent av studentene at et godt omdømme er viktig. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.