(presiserer at Funcoms mål er å selge 30 prosent mer enn Age of Conan)

Funcom utelukker ikke en tilsvarende vekst for ”The Secret World” som ”World of Warcraft”. Det sier konsernsjef Trond Arne Aas i Funcom til TDN Finans i forbindelse med fjerdekvartalspresentasjon tirsdag.

- Vårt finansielle mål er å selge 30 prosent mer for ”The Secret World” enn Age of Conan, og med en sunn og ikke urealistisk «churn» kan vi få 490.000 kunder. I tillegg vil det være inntekter fra ingame shop, som vil gjøre inntektene vesentlig større enn ved Conan, sier han.

- Hva er realistisk vekst etter første tolv måneder?

- ”World of Warcraft” er et eksempel, ”Legends” et annet, som er gode eksempler på hvilken type vekst man kan oppnå dersom man får tilstrekkelig oppmerksomhet. Da kan man vokse i mange år fremover, sier han.

Funcom mener "Fashion Week Live" har like stort potensialet som de beste MMO-spillene, men peker på at utfallsrommet er bredt. Fokus er imidlertid lite på casual-spill til håndenheter og sosiale medier for øyeblikket.

- Vi har gjort noen investeringer i dette området vi også, så det er spennende, men det utgjør en ganske liten del av vårt fokusområde, sier Aas.

- Dersom vi virkelig treffer på Fashion Week Live vil vi selvfølgelig bygge videre på den suksessen, sier han.

Konsernsjefen vil ikke gi noe anslag på omsetningspotensialet, men sier at utfallsrommet er stort.

- Det kan bli veldig stort og det kan bli veldig lite. Det fine med Facebook er at du får raskt svar og tilbakemeldinger.

- Hva sier magefølelsen om suksessen?

- Vi har ikke gitt noe guiding og tror ikke jeg skal kommentere magefølelsen i media, sier han.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.