I sluttspurten onsdag fulgte på det meste mer enn 900.000 herrenes finaleløp i langsprint. Seerandelen utgjør 90 prosent.

– Dette OL-et har vært et eventyr for oss så langt. Vi har slått rekord på rekord, og er blitt bortskjemte med gode seertall. Mye av dette skyldes gode norske resultater, sier Espen Skoland, kommunikasjonsdirektør i TVNorge og Discovery Networks, i en pressemelding.

Fjerdeplass

Lagsprinten er hittil den fjerde mest sette OL-øvelsen for TVNorge siden vinterlekene startet 8. februar. Kun skiskyting fellesstart, menn (1.064.000 seere), langrennsstafett, kvinner (1.002.000 seere) og langrennsstafett, menn (835.000 seere) er sett av flere.

Kvinnenes sprintfinale, hvor Marit Bjørgen og Maiken Caspersen Falla gikk inn til bronse, ble sett av 751.000 seere, og hadde en seerandel på 87 prosent.

Like stor interesse var det ikke for herrenes finaleløp i lagtempo skøyter. 202.000 seere fikk med seg sendingen, hvor skøyteløperne gikk inn til gull.

Håper på mer

Discovery, som også satser stort på sine digitale flater under OL, opplyser at de hadde nesten 350.000 startede strømmer på sine strømmetjenester tirsdag. Seertiden var på to timer i snitt.

– Det er utrolig mange folk som jobber med dette produktet, både i Pyeongchang og i Oslo. Og det beste er at OL ennå ikke over. Vi håper fortsatt på et gull eller to til, sier Skoland.(Vilkår)

Brød og sirkus: Slik lager du et bedre ostesmørbrød
Ta ostesmørbrødet til et nytt nivå
00:47
Publisert: