Forrige uke skapte Elon Musk og Tesla stor ståhei da selskapet presenterte sin første elektriske pickup-truck i delstaten California i USA.

Bilen, som Musk på forhånd hadde hevdet at skulle være skuddsikker, viste seg derimot å være alt annet enn det, da rutene på bilen ble knust av en metallkule under demonstrasjonen.

Musk reagerte med vantro, og utbrøt «Oh, my f … God» da metallkulen gjorde mye mer skade enn det Tesla-sjefen utvilsomt hadde forventet.

I etterkant av hendelsen gikk Musk ut på Twitter med en video selskapet hadde tatt i forkant av lanseringen av bilen, der rutene sto imot samme metallkule.

Derimot har ikke det stoppet andre selskap fra å latterliggjøre Musk og Tesla på mikrobloggtjenesten Twitter.

Det var det amerikanske nettstedet CNBC som først omtalte saken.

Får gjennomgå

I et innlegg skriver Lego Group at «truck-evolusjonen har kommet. Garantert uknuselig», og slenger på en emoji av et smilende ansikt. På vedlagte bilde har Lego laget sin egen versjon av Tesla Cybertruck, nemlig en liten «bil» satt sammen av tre lego-komponenter med hjul.

I skrivende stund har innlegget mer enn 80.000 «likes» og 20.000 retweets og drøyt tusen personer har svart på innlegget med sine egne versjoner av Tesla-pickupen.

Også brusprodusenten Pepsi har slengt seg på latterliggjøringen. I en fem sekunder lang video kan man se noe som kan ligne på en liten stein som blir kastet mot en Pepsi-brusboks. I innlegget skriver brusprodusenten «demo day».

Også den amerikanske restaurantkjeden Denny's og politiet i Dubai har gått ut på Twitter med sine egne versjoner av den mye omtalte Tesla-pickupen.

Saken fortsetter under.

200.000 bestillinger

I en Twitter-melding natt til mandag denne uken hintet Musk om at det er kommet 200.000 bestillinger av Teslas nye Cybertruck. Musk har gjentatte ganger oppdatert sine følgere på antall bestillinger av den ferske bilen. Onsdag var Musk igjen ute på Twitter med meldingen «250k», en mulig henvisning til at bilen har nådd 250.000 bestillinger.

På lørdag var det rett under 150.000 bestillinger, ifølge Musk. En betaling på 100 dollar er alt som kreves for å sette seg på venteliste for bilen.

Siden lansering av den nye pickup-trucken er Tesla-aksjen ned 6,55 prosent på teknologiindeksen Nasdaq på New York-børsen. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.