Frykter Kina-boikott av fastfoodgiganter

USA planlegger en opptrapping i handelskrigen med Kina med straffetoll på import verdt 200 milliarder dollar. Den kinesiske importen fra USA er lavere. Kjente amerikanske merkenavn kan havne i skuddlinjen.

Det er økt sannsynlighet for at amerikanske merkevarenavn og fastfoodselskaper i Kina kan havne i skuddlinjen i handelskrigen mellom USA og Kina. – Vi står foran en opptrapping i handelskrigen de neste månedene, sier David Dollar ved tenketanken Brookings Institution.
Det er økt sannsynlighet for at amerikanske merkevarenavn og fastfoodselskaper i Kina kan havne i skuddlinjen i handelskrigen mellom USA og Kina. – Vi står foran en opptrapping i handelskrigen de neste månedene, sier David Dollar ved tenketanken Brookings Institution.Foto: Nicolas Asfouri/AFP/NTB Scanpix
KinaUSAHandel
Publisert 27. August 2018, kl. 03.04Oppdatert 29. August 2018, kl. 09.34