Sist måned kunngjorde Tesla en omlegging av salgsstrategien. Nesten alle butikkene skulle stenges for å spare penger, og bilene skulle kun selges på nett for å holde prisene nede.

Nå gjør elbilselskapet en skikkelig u-sving og kunngjør at minst halvparten av de knapt 400 butikkene globalt skal beholdes, om enn med noe begrenset tilbud i noen av dem.

Tesla opplyser nå et prisene på biler som bestilles etter 18. mars i snitt økes med tre prosent. Men selskapet opplyser at den nye Model 3 fortsatt skal selges for 35.000 dollar for den rimeligste modellen.

Nettopp prisen på 35.000 dollar ble sist måned brukt som argument for å stenge butikkene og satse på nettsalg.

Even Sandvold Roland, kommunikasjonssjef i Tesla Norge, skriver i en epost til DN at Tesla nå ved månedsskiftet februar/mars reduserte prisene globalt i snitt med seks prosent, slik at det fortsatt er snakk om en netto prisreduksjon.

Tesla har de siste månedene kommet med en serie kunngjøringer som har vært delvis i konflikt med hverandre, og som har forvirret og uroet både investorer og kunder.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Tusener tok til gatene mot omstridte internett-lover i Russland
00:44
Publisert: