Appen, som er lastet ned av 1,9 millioner nordmenn, sluttet å virke klokken 15.10 onsdag på grunn av tekniske problemer.

Torsdag i 21-tiden opplyste DNB at de kan ha identifisert problemet.

– Vi håper at dette ikke skal ta for lang tid, sier kommunikasjonsrådgiver Marit Elisabeth Giske til E24.

DNB sier de har satt inn store ressurser for å få løst problemet, men Giske medgir at det allerede har gått med mye tid på å forsøke å fikse problemet.

– Som mange av dere har merket, gikk Vipps ned i går ettermiddag, og appen er dessverre fortsatt nede for telling. Vi skjønner godt at det frustrerende, og vi er veldig lei oss for at dere ikke har fått vippset som normalt, skriver banken på Facebook.

– Vi har jobbet gjennom hele gårsdagen og natten med å løse problemet, men vi er dessverre ikke helt i mål ennå. Vi har våre beste folk på saken, og lover å oppdatere dere så fort Vipps er frisk igjen, heter det videre. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.