Korrigert artikkel, endret første sitat.

Salg av norsk kildevann på designflasker har de siste årene vært dårlig butikk for eierne bak Voss of Norway.

Les også: Voss sliter

Nå har imidlertid luksusvannprodusenten Voss of Norway får tilført sårt tiltrengte millioner av eierne og obligasjonsinnehaverne. Det redder selskapet, skriver Dagens Næringsliv.

- Selskapet er i henhold til våre prognoser fullfinansiert når den samlede finansieringen som også åpner for andre investorer og nåværende aksjonærer er fulltegnet, sier administrerende direktør Knut Brundtland i Voss of Norway.

Stortap i vann
Voss of Norways datterselskap, Voss Production, har siden 2002 omsatt for rundt en milliard kroner med et samlet tapt på rundt 150 millioner kroner. Også 2008 ble et tungt år.

- Vi oppnådde en omsetning på rundt 40 millioner dollar og solgte to millioner kasser. I første halvår 2008 tapte vi stort på lav dollarkurs og vi fikk et betydelig tap, sier administrerende direktør Knut Brundtland til DN.

Ifølge Brundtland i dag det raskest voksende merkevarenavnet innenfor hotell og restaurantsegmentet i USA.

- 2009 startet med et vesentlig fall i omsetningen som følge av lagernedbygging hos distributørene og hos kunder som følge av den svekkede konjunkturen. Siden mars har vi sett en oppadgående etterspørsel. Trenden er positiv, sier Brundtland til avisen.

I Norge koster en designflaske av Voss of Norway rundt 45 kroner.
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.