Dermed har Schibsted-ledelsen snudd i spørsmålet om å samarbeide med den amerikanske nettgiganten, skriver Klassekampen.

Norske medier er blitt invitert til å publisere artikler direkte på Facebook, uten først å publisere dem i egen nettavis, og konsernsjef Didrik Munch i Schibsted holder døra på gløtt.

– Vi er nå åpne for å prøve det, men jeg vil ikke si noe absolutt sikkert verken for eller imot på dette tidspunktet, sier han til Klassekampen.

Da Instant Articles ble lansert internasjonalt i fjor, sa Munch seg skeptisk til ordningen og at «det kan være krevende å bli fullstendig prisgitt en aktør på vestkysten av USA». Schibsted-toppen avviser at han har endret standpunkt, men sier:

– Vi har et åpent sinn, ja. Det kan være farlig ikke å teste dette også.

Onsdag var en rekke medietopper fra hele Norden samlet i London for å høre mer om Facebooks nye nyhetstjeneste. Den vil være tilgjengelig for alle nordiske mediehus før sommeren, men Dagbladet og Aller har allerede fått tilgang til betatjenesten.

Les også: Nektes å kjøpe Tesla

- En skandale at Norge går glipp av kjempemulighetene i Kina

– Ungdom vil ha deling og frihet heller enn fast jobb og leilighet

 

Se DNtv:(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Bli med på smakingen av Burgund-slippet:

Bli med på smakingen av Burgund-slippet
Ingen steder i verden finnes viner med så stor personlighet som i Burgund. Snart fylles Vinmonopolets spesialbutikker med 2013-årgangen.
01:25
Publisert: