NSB er godt fornøyd med tallene, men jobber også med å forbedre appen, ifølge leder for salgskanaler, Kristin Kjøge Jansson.

– Blant annet jobber vi med å utvikle muligheten for å velge sete gjennom setekart, og å sende pushmeldinger med avviksinformasjon, sier hun.

20 prosent av NSBs kunder kjøper togbilletten sin på app, 20 prosent kjøper på nett, 35 prosent kjøper på automat og de resterende 25 prosent kjøper billetten gjennom ulike betjente løsninger, ifølge tall fra NSB.

Les mer:
Slik oppsummerer Siv Jensen året som gikk
Dette blir helt avgjørende for norsk økonomi i 2015
Fremmed fugl (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.