Citroën Norge har besluttet å justere prisen på C-Zero til 193.000 kroner (eks. frakt) og i tillegg utvide garantivilkårene til å gjelde i fem år eller 120.000 kilometer. Dette gjør C-Zero til den rimeligste av elbil-trillingene Citroën C-Zero, Mitsubishi iMiev og Peugeot iOn.

Prisnedgangen kommer som følge av at det har kommet en ny elbil på markedet. Nissan Leaf er større, og en mer komplett bil en de fransk/japanske trillingene, og med en listepris på 255.000 kroner. Det fremstår som langt mer bil for pengene enn konkurrentene som da lå på omkring 240.000 kroner.

Mitsubishi tok konsekvensen av dette og satt ned sin pris til 219.900 kroner før jul, og Peugeot fulgte etter og prissatte sin iOn til 218.300 kroner. Nå har altså Citroën valgt å kutte prisen mer enn konkurrentene, slik at du får en ferdig registrert bil på veien for drøye 200.000 kroner.

Ser vi bort fra motorsykkelregistrerte elektriske biler, har det aldri vært billigere å kjøre gratis i kollektivfilen, gjennom bomringen og parkere på offentlige plasser.

Det bør kunne heve andelen fra Citroën på elbilstatistikken. Ifjor var det denne bilen som solgte minst med sine 208 biler. Til sammenligning solgte Mitsubishi 1040 i-Miev og Peugeot 213 iOn. På de drøye to månedene Nissan Leaf var i salg ifjor, ble det registrert 373 biler.

Les vår test av Peugeot iOn: I helspenn bak rattet (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.