Maktspillet i musikkbransjen tilspisser seg

DN har avslørt hvordan det kan gå når artister kjøper strømmetjenester. Men hva skjer om strømmetjenestene begynner å kjøpe artister?

Manipuleringen Dagens Næringsliv hevder å ha avdekket i Tidal setter søkelyset på utfordringene som oppstår i et komplekst globalt marked. De siste årene har strømmetjenestene vokst, ikke bare når det gjelder distribusjon og promotering av musikk gjennom egne oppsatte spillelister, men også på informasjon om lytterdata. Foto: Lucas Jackson/Reuters/NTB Scanpix
Manipuleringen Dagens Næringsliv hevder å ha avdekket i Tidal setter søkelyset på utfordringene som oppstår i et komplekst globalt marked. De siste årene har strømmetjenestene vokst, ikke bare når det gjelder distribusjon og promotering av musikk gjennom egne oppsatte spillelister, men også på informasjon om lytterdata. Foto: Lucas Jackson/Reuters/NTB Scanpix
Publisert 14. May 2018, kl. 18.40Oppdatert 15. May 2018, kl. 04.28