– DNs lesere har svært ulike preferanser. I den nye appen vår tar vi høyde for det, ved å gi bedre muligheter til selv å styre hvilket innhold, menypunkter og varslinger som er aller mest interessant for hver enkelt – enten du vil være først på de viktigste børsnyhetene eller de ferskeste vinanmeldelsene, sier redaktør for publisering og visuell journalistikk, Ingeborg Volan.

DNs mobilapp er ikke en oppdatering av den gamle, så den nye må dermed lastes ned på nytt i App Store for Iphone eller fra Google Play for din Android-telefon. Per tirsdag var det allerede over 20.000 som hadde gjort akkurat det.

Volan innrømmer at DNs gamle mobilapp, som ble lansert for knappe fire år siden, ikke har fungert optimalt.

– Vi har lenge vært klar over at den gamle DN-appen ikke ga DN-brukerne en så god opplevelse som de fortjener. Så med god hjelp fra Netlife er den nye appen utviklet i tett dialog med brukerne våre. Nå får de alt DN-innhold tilgjengelig i én app. Brukeropplevelsen vil ligne mer på den man er vant til fra DN.no, og du finner alt fra DN Investor til DNs podkaster her, sier hun.

Dagens Næringslivs gamle mobilapp vil fortsatt fungere i en tid fremover, men fases ut etterhvert som flere går over til den nye. For Volan og resten av utviklerteamet er nylanseringen bare første steg av utviklingen av den nye mobilappen.

– Vi kommer til å videreutvikle produktet i tett dialog med leserne. I løpet av høsten kommer for eksempel alle nyhetsbrevene våre til å bli mer tilgjengelig i appen. Hvis noen har forslag til forbedringer, håper jeg de tar kontakt med oss, sier produktsjef Kåre Henriksen, som leder prosjektet.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.