Tall fra Nets og BankAxept viser at norske forbrukere utførte nesten 9 millioner kortkjøp i løpet av handledagen Black Friday, en økning på 3,3 prosent fra tilsvarende dag i fjor. Det gjør også sist fredag til dagen med mest kortbruk noensinne.

– Aldri før er kortene benyttet så flittig, sier Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge.

De mest hektiske timene i løpet av Black Friday er målt til å være mellom 11 på dagen og 18 på kvelden. Tjore sier at det derimot også var mer aktivitet videre utover kvelden, og helt fram til klokken 23, enn på en vanlig fredag.

I tillegg til BankAxept-kort, fordeler kortbruken seg på ulike internasjonale kort, kredittkort og elektroniske gavekort, skriver Nets.

(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Black Friday-tilbudet som får de unge til å gå bananas med pengene
Samme uskyldige lek mange vil huske fra 70-tallet. Bare at nå er det milliardindustri.
01:06
Publisert: