Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
Tips oss
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
${ subscriptionType }
${ loginMenu.buttonText } ${ bliAbonnent.buttonText }
  • ${ logoutMenu.buttonText }
  • ${ nhstLogoutMenu.buttonText }
Handel

Matvareprisene stiger mer enn andre priser: – Jeg håper de har en fullgod forklaring

Dagligvarebransjen har økt salget med 21 milliarder kroner i år, men økt salg gir ikke utslag i lavere priser på mat. Matprisene har tvert imot økt langt mer enn prisen på andre varer.

2 min Publisert: 15.10.20 — 19.27 Oppdatert: 3 år siden

Dagligvareprisene har steget langt mer enn andre varer og tjenester. Her er Kristine Bækken på Rema 1000 Lambertseter i mars da dagligvarehyllene ble tømt.
Dagligvareprisene har steget langt mer enn andre varer og tjenester. Her er Kristine Bækken på Rema 1000 Lambertseter i mars da dagligvarehyllene ble tømt. (Foto: Aleksander Nordahl) Mer...
Lars Kristian Solem
Norgesgruppen Konkurransetilsynet Kiwi Dagligvarer Handel Handel

DN Jobb

Ukens stilling

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.