Karl-Fredrik Tangen, samfunnsgeograf og førstelektor ved Høyskolen Kristiania

- Om norske ledere tror de mangler en digital strategi, misforstår de definisjonen av «strategi»

Strategier kan like lite være digitale som de kan være analoge.

Publisert: Oppdatert:

Toyota utviklet «lean production» og skapte en ny standard. Metoden ble etterhvert formidlet av konsulentselskaper – «men da var det ikke lengre attraktivt å bruke «lean» som strategi. Nettopp fordi den var blitt et universalkrav. Som digitalteknologi blir på stadig flere områder», skriver innleggsforfatteren. Bildet er fra en Toyota-fabrikk i Sakarya i Tyrkia.
Toyota utviklet «lean production» og skapte en ny standard. Metoden ble etterhvert formidlet av konsulentselskaper – «men da var det ikke lengre attraktivt å bruke «lean» som strategi. Nettopp fordi den var blitt et universalkrav. Som digitalteknologi blir på stadig flere områder», skriver innleggsforfatteren. Bildet er fra en Toyota-fabrikk i Sakarya i Tyrkia. (Foto: Anadolu Agency/Getty Images)