Eva Grinde

Kommentator i Dagens Næringsliv

Retten til ikke å være mammas poster-barn på Instagram

Etter hvert kommer barn med lange, ufrivillige karrierer på sosiale medier bak seg, til å bli voksne. Da er det ikke sikkert de er like blide og søte lenger.

Publisert: Oppdatert:

Tidligere «Fotballfrue» Caroline Berg Eriksen, «Pilotfrue» Julianne Nygård og Jamina Iversen Blipp, er eksempler på influensere som bruker barna sine i promotering av seg selv som merkevare. Billedutvalget DN har gjort her, der barnas ansikter er skjult, er utypiske. Ofte poserer barna med åpne bilder av ansiktene.
Tidligere «Fotballfrue» Caroline Berg Eriksen, «Pilotfrue» Julianne Nygård og Jamina Iversen Blipp, er eksempler på influensere som bruker barna sine i promotering av seg selv som merkevare. Billedutvalget DN har gjort her, der barnas ansikter er skjult, er utypiske. Ofte poserer barna med åpne bilder av ansiktene. (Foto: Skjermdump/Instagram)