Siri Skaalmo

Siri Skaalmo, leder for redaksjonell forretningsutvikling i Dagens Næringsliv

Lik og del – og bli manipulert

Våre innerste følelser er blitt mat for intelligent overbevisningsteknologi. Og sosiale medier er den perfekte gryten.

Publisert: Oppdatert:

Haien kommer. Det er mer sannsynlig å klare å justere folks handlinger når følelser settes i sving, enn med ren informasjon. I dette tilfellet frykt. Nå er personligheten vår blottlagt på internett, og politikere, merkevarer og andre aktører er i full sving med å påvirke oss med nye, avanserte metoder.
Haien kommer. Det er mer sannsynlig å klare å justere folks handlinger når følelser settes i sving, enn med ren informasjon. I dette tilfellet frykt. Nå er personligheten vår blottlagt på internett, og politikere, merkevarer og andre aktører er i full sving med å påvirke oss med nye, avanserte metoder. (Foto: Getty Images/Istockphoto)