Morselskapet til blant andre Dagens Næringsliv, Tradewinds, Upstream og Nautisk Forlag, økte omsetningen i konsernets virksomheter i tredje kvartal sammenlignet med samme periode ifjor.

Samtidig fortsetter annonsesveksten.

Vedvarede utfordrende internasjonale markeder tynger imidlertid resultatene til NHST, ifølge kvartalsrapporten.

Styret i selskapet påpeker at markedsforholdene sålangt i 2013 har vært skiftende og tildels utfordrende.

"I annonsemarkedet har konsernet fortsatt å ta markedsandeler i et marked som har falt 8-10 prosent. Det er fortsatt knyttet stor usikkerhet til annonsemarkedene som svinger mye og har korte bookinghorisonter", heter det.

Samtidig er det i lesermarkedet mer stabilitet og underliggende dreining mot digital lesning, opplyses det.

"Flere av konsernets områder påvirkes nå kontinuerlig av betydelige strukturelle og markedsmessige endringer. Styret vurderer løpende hvilken tilpassing og muligheter dette krever/gir for konsernets portefølje", heter det.

DN.no er en del av Dagens Næringsliv AS, og inngår i NHST-konsernet.

Les også:
Her er Norges rikeste

Fra null til 154 millioner på ett år


<b>Nye oljeprisprogonoser: - Folk vil miste jobben</b> (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.