Det fremgår av selskapets presentasjonsmateriell for kapitalmarkedsdagen torsdag.

Orkla har annonsert restruktureringssynergier på 400 til 500 millioner kroner. Det vises til effekter inn anskaffelse, hvor årlig innsp#229 går fra 1,9 til 2,5 prosent. I 2014-effekter er dette 0,4 milliarder kroner.

Videre vises det til produksjonseffekter som optimalisering av produksjonsstruktur, endret design samt andre effektivitetsforbedringer.

Etter planen
Orkla opplyser at realiseringen av kostnadssynergiene etter Rieber-oppkjøpet utvikler seg i henhold til plan.

company:ork

Det fremgår av selskapets presentasjonsmateriell for kapitalmarkedsdagen torsdag.

Orkla venter kostnadssynergier for Rieber på 250-300 millioner kroner for Orkla Group, hvor 50 prosent ventes å bli realisert i 2013, 80 prosent i 2014, og 100 prosent i 2015.

Mål
Orkla venter en ebit-margin på over 15 prosent for segmentet Foods i 2015/2016, samtidig som at det estimeres en organisk vekst på 2 til 3 prosent i årene fra 2016. Det fremgår av selskapets presentasjonsmateriell for kapitalmarkedsdagen torsdag.

Orklas guidede ebit-margin er justert for andre inntekter og kostnader.

Orkla venter videre en ebit-margin på over 16,5 prosent for segmentet Confectionary & Snacks i 2015/2016, samtidig som at det estimeres en organisk vekst på 2 til 4 prosent fra 2016.

For segmentet Home & Personal ventes det en ebit-margin på over 17,5 prosent for 2015/2016, samtidig som at den organiske veksten estimeres til å være på 3 til 5 prosent etter 2016.

Utbytte
Orkla gjentar utbytte på 2,5 kroner pr aksje gjennom overgangsperioden til å bli kun et merkevareselskap.

Orkla har videre mål om å være et investeringsgradselskap (netto rentebærende gjeld under 2,5-3 ganger ebitda).

Det har mål om å ha en sterk balanse og finansiell fleksibilitet.

Videre har selskapet mål om organisk vekst for merkevarevirksomheten i norden, og gjennom «add-on»-investeringer.