Ueland er oppgitt av at politikere ikke bevilger mer penger til doble spor. Han mener politikere lider av «konkurransehysteri», ifølge NRK.

– Det er absolutt helt feil fokus. Hvis man er opptatt av å forbedre togtilbudet til reisende, så må man bygge doble spor. Slik kan man kjøre flere tog og raskere. Da blir også kostnaden for samfunnet mindre, sier Ueland.

Klart mandag

Mandag blir det klart om det blir fortsatt Vy eller noen andre som skal få kjøre blant annet Dovrebanen, Trønderbanen og Nordlandsbanen. Tidligere vant britiske Go Ahead konkurransen om Sørlandsbanen.

Tiårsavtalen mellom Go-Ahead og Bane Nor Eiendom trer i kraft 15. desember 2019, når Storbritannias største jernbaneoperatør gjør sitt inntog på Jærbanen, Arendalsbanen og Sørlandsbanen.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.