Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
Tips oss
${loggedInUserFirstNameFirstChar}${loggedInUserLastNameFirstChar}
${ subscriptionType }
${ loginMenu.buttonText } ${ bliAbonnent.buttonText }
  • ${ logoutMenu.buttonText }
  • ${ nhstLogoutMenu.buttonText }
Catharina Nes

Catharina Nes

Catharina Nes, samfunnsviter og fagdirektør i Datatilsynet

Politikk

Teknospaltist: Høstens valgkamp blir trolig den mest teknologisk avanserte noensinne

Vi må forhindre at det får negative konsekvenser for personvernet og tilliten til demokratiske prosesser.

2 min Publisert: 24.01.19 — 20.10 Oppdatert: 4 år siden

Politiske partier har siden 80-tallet benyttet tradisjonelle markedsføringsteknikker for å segmentere befolkningen etter blant annet alder, kjønn og bostedsadresse, for å sende ut kampanjebudskap til relevante velgergrupper. Høstens valgkamp til kommune- og fylkesting blir trolig den mest teknologisk avanserte noensinne. Her er nestleder i Arbeiderpartiet Hadia Tajik sammen med partileder Jonas Gahr Støre og partisekretær Kjersti Stenseng.
Politiske partier har siden 80-tallet benyttet tradisjonelle markedsføringsteknikker for å segmentere befolkningen etter blant annet alder, kjønn og bostedsadresse, for å sende ut kampanjebudskap til relevante velgergrupper. Høstens valgkamp til kommune- og fylkesting blir trolig den mest teknologisk avanserte noensinne. Her er nestleder i Arbeiderpartiet Hadia Tajik sammen med partileder Jonas Gahr Støre og partisekretær Kjersti Stenseng. (Foto: Hallgeir Vågenes/VG/NTB Scanpix) Mer...
Personvern Målrettet annonsering Datatilsynet Cambridge Analytica Politikk Politikk

DN Jobb

Ukens stilling

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.