Fredag kveld deles Mediaforums mediepriser ut i Tønsberg.

De tre kategoriene er «Mediestrategi», «Mediekreativitet» og «Mediekanal». Jurygeneral er Beathe Stangeland Eide i Telenor. Formålet er å hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som har gått.

Strategi

I strategikategorien har juryen, som ledes av Mediacoms Sten Bråthen, sett etter prosjekter som viser god forretningsmessig forståelse og en tydelig innsikt i relasjonen mellom merkevare og målgruppe og evaluere finalistenes mål, idé, gjennomføring og resultater. Disse er de nominerte:

  • Carat Norge og Elkjøp «Black Friday hele uka»
  • McCann og REMA 1000 «Lev Vel»
  • MediaCom, Try/Apt og Volkswagen Personbil «Volkswagen Trailerassist»
  • RED Media Consulting og K2 Vitamin «Fra underskudd til 10 millioner i overskudd ved hjelp av Content Marketing»
  • SMFB Engine og Diadora «Bright Delivery»
  • Starcom og Mercedes-Benz «Presisjon i stjerneklassen»
  • Starcom / SMFB og Circle K «Take it easy – nytt navn, samme folka!»

Kreativitet

I kreativitetskategorien har juryen, som ledes av Vizeums Camilla Grund, sett etter prosjekter som skaper nye og gjerne overraskende møtepunkter mellom merkevare og målgrupper. Der mediestrategien legger vekt på et godt håndverk, skal kreativitetskategorien verdsette løsninger med nytenkning og dristighet. 

  • Carat /Alexander Reklamebyrå og NorgesGruppen servicehandel MIX «11672 av Norges kuleste annonser»
  • Carat / Isobar og Coca Cola «Supersuksess med Snapchat sampling»
  • Schibsted «Schibsted studentsponsorat»
  • SMFB Engine og Diadora «Bright Delivery»
  • Starcom / SMFB og Circle K «Take it easy – nytt navn, samme folka!»

Les også: - Er det dette man kaller en dans rundt gullkalven?

Kanal

I kanalkategorien vil juryen, som ledes av McCanns Kjersti Nesbakk, hedre de mediene som har brukt sin mediekanal på en ekstraordinær måte. Dette kan være løsninger som har skapt involvering, nye formater, annerledes tenkning og innovasjon.

  • Aller Media / Dagbladet og Statoil «Åsgard – Kraften i det mulige» (Mobil)
  • Facebook og Telia «Telia Webshop Goes Dynamic» (Nett)
  • Finansavisen og Danske Bank «Head Start» (Avis)
  • JCDecaux og Emirates «Ditt Dubai» (Utendørs)
  • Natt&Dag og Mazda «Du er henta! Mazda CX3» (Online Video)
  • Posten Norge / Bring og OneCall «Familiepakka i postkassen» (DM)
  • TV2 / Dagbladet og Volkswagen «Volkswagen GTE – Kjør gjennom reklamen på 7,6 sek» (Online Video)

Les DN Etterbørs' saker fra Mediekonferansen:

- Vi er helt avhengige av mediene

Google-topp til VG-direktør: - Jeg skjønner at dere tenker vi er skumle  (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.