Font

for bedrifter

Meny

Et digitalt skifte

Administrerende direktør i Hansa Borg, Lars Giil

Et digitalt skifte

Administrerende direktør i Hansa Borg, Lars Giil

Double-click to select video

Et digitalt skifte

Administrerende direktør i Hansa Borg, Lars Giil

Da pandemien traff Norge og uleste lokal- og regionalaviser stort sett var det som kom inn dørene i kontorlokalene hos Hansa Borg Bryggerier, ble det besluttet å ta digitale grep.

TEKST & FOTO: Anita Arntzen

DENNE ARTIKKLEN ER EN DEL AV EN KAMPANJE FOR DN BEDRIFT. JOURNALISTENE I DN ER IKKE INVOLVERT I PRODUKSJONEN.

– Vi hadde mange og ulike papirabonnementer på aviser som etter hvert endte opp med å hope seg opp på kontoret. Det er ikke bærekraftig. Administrerende direktør i Hansa Borg, Lars Giil trekker pusten raskt og fortsetter – derfor besluttet vi gå over til en digital løsning hos en leverandør som dekker vårt behov og som er ansett for å være proff.


En digital løsning for de 25 øverste lederne i Hansa Borg Bryggerier, som de kan administrere som de selv vil ut fra hvilke forretningsområder og interesser de har, kom på plass.

– En effekt som vi ikke hadde tenkt så nøye gjennom på forhånd, men som vi har blitt oppmerksom på i ettertid, sier Giil, – er at et personlig abonnement blir ansett som et gode for den ansatte. Det er en positiv effekt som nevnes ofte og som vi synes det er hyggelig at blir satt pris på.

Giil sier at hans inntrykk er at Dagens Næringsliv nå leses oftere med digitalt abonnement, enn da man fikk papirversjonen inn på kontoret.

– For min egen del, som normalt sett er mye på farten, er det å kunne ha abonnementet tilgjengelig på telefonen helt topp. Om jeg sitter på bussen, på flyplassen eller er innom et kontor hvor jeg vanligvis ikke holder til, har jeg alle tjenester tilgjengelig via mobilen.

Drinking establishment, Alcoholic beverage, Smile, Barware, Bottle, Drink

LØSNINGEN

– Den aller viktigste effekten vi vil ha ut av løsningen med Dagens Næringsliv, er at folk skal få litt faglig påfyll, også ledelsesmessig.

– Den aller viktigste effekten vi vil ha ut av løsningen med Dagens Næringsliv, er at folk skal få litt faglig påfyll, også ledelsesmessig. Det å være leder i en pandemi er noe annet enn da man kom inn på kontoret og daglig møtte medarbeiderne ansikt til ansikt.

Giil trekker frem at det i samtaler ofte er spesiell interesse rundt artikler som omhandler ledelse.

– Jeg tror det er viktig for enhver leder å få bekreftelse på at det man gjør er riktig, spesielt i den situasjonen vi er i nå. Om man har 20 års erfaring eller to måneders erfaring som leder, så krever uten tvil dagens situasjon noe helt annet av deg og meg som leder enn en vanlig hverdag under normale omstendigheter, avslutter han.

Å LEDE I EN PANDEMI

Vil du vite mer om bedriftsabonnement fra Dagens Næringsliv? Vi hjelper deg med å finne riktig løsning tilpasset dine behov.

Fyll inn skjemaet, og vi kontakter deg for en innledende samtale.