Paris (NTB-AFP): Uansett hva kritikerne mener, vil forbrukerne ha datafjøla iPad. På under to måneder har Apple solgt over to millioner eksemplarer.

Det gjør iPad til en enda større suksess enn da Apple sendte sin ikoniske iPhone ut på markedet.

Etterspørselen har vært så stor at den globale lanseringen av databrettet ble kraftig forsinket, men fredag kom iPad i salg i Australia, Japan, Canada, Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Italia, Spania og Sveits. I juli blir den tilgjengelig i ytterligere ni europeiske land.

Det er foreløpig ikke satt noen dato for når datafjøla kommer i salg i Norge.

Les også: Ond, gal eller genial?

Diskutér saken under.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.