Telenor legger ned sin film- og TV-tjeneste Comoyo View, skriver Dagens Næringsliv.

Konkurransen fra giganter som Netflix, iTunes og HBO ble for tøff.

Telenor startet opp tjenesten Comoyo View, der blant annet TV-Norges programmer lå ute til strømming, i 2011. Meningen var å selge inn tjenesten til teleselskapets bredbåndskunder og skape en stor norsk konkurrent til internasjonale aktører.

Comoyo View har i hovedsak tilbudt film og tv fra betal-tv-selskapet Cmore, som Telenor eier 35 prosent av.

- Vi har en rekke uavhengige avtaler, men vår hovedleverandør Cmore og Cmore Film er ikke konkurransedyktige med de andre internettaktørene, sier Sven Størmer Thaulow, administrerende direktør i Comoyo, til Dagens Næringsliv.

Onsdag fikk imidlertid de 40 ansatte i strømmetjenesten beskjed om at Telenor legger ned Comoyo fra 1. november, skriver DN.

- Ikke en vinner
– Kombinasjonen av innholdskostnader, prispress i markedet, og sterk konkurranse er ikke en vinner, sier Størmer Thaulow til avisen.

Telenor nekter å opplyse hvor mange kunder Comoyo View har klart å verve i konkurransen med hovedkonkurrenten Netflix.

Flere av de rundt 40 medarbeiderne skal ha fått tilbud om sluttpakker.

Les også: -Stadig flere korter ned jobbreisene med lommekino (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.