Har man krav på kompensasjon hvis man kommer frem til avtalt destinasjon til avtalt tid, men ikke blir fløyet med akkurat det flyet som flyselskapet har reklamert med?

Ja, mener Flyklagenemnda, etter å ha behandlet en klagesak der en reisende til New York klaget og krevde refusjon fordi han ikke hadde fått fly med Norwegians nye Dreamliner-fly.

– Jeg synes det er på sin plass, sier jusstudent Jonas Ali Ghanizadeh (24) i Trondheim som klaget og vant frem.

– Norwegian hadde lovet en helt spesiell komfort. Da flyet ble erstattet, så foreslo jeg at de kunne spandere mat og setereservasjon, men svaret var blankt nei. Derfor klaget jeg, sier han til Dagens Næringsliv.

Norwegian-ledelsen er oppgitt:

– Vi er i villrede. Vi vet ikke hvordan vi vil håndtere denne saken, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik.

Les hele artikkelen i Dagens Næringsliv fredag.

Les også: Norwegian-sjefen: - Holder vi kostnadene nede, kan vi konkurrere ut alt som er

<b>Mer Dreamliner-trøbbel for Norwegian </b> (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.